1076. Budapest, Péterfy Sándor utca 15.

Molnár Klára: 06-30-438-9514
 Vörös Károly: 06-30-287-7426

E-mail:
info@angyalfeny.hu
                     molnarklara@t-online.hu
              vkarcsi@t-online.hu

Nyári gyerektábor (Balaton, Szepezdfürdő)

NYÁRI TÁBOR 8 - 12 ÉVES GYEREKEK SZÁMÁRA

2014.07.13. – 2014.07.19.
2014.07.27. – 2014.08.02.
2014.08.03. – 2014.08.09.
2014.08.17. – 2014.08.23.

 Agytorna - a könyebb tanulásért

Jelentkezés telefonon vagy e-mailben:

Tel.:  06-30-438-9514  - Molnár Klára

E-mail: info@angyalfeny.hu

Nagyon hasznos azoknak a gyerekeknek, akik diszlexiával vagy diszgráfiával küzdenek.
Szeretettel várjuk a gyerekeket egy pihenéssel egybekötött tanulságos hétre!

Időtartam: 1 hét

Részvételi díj: 50.000 Ft

- Az Agytorna - a könyebb tanulásért táborokra 10% kedvezményt adunk, amennyiben egy családból többen jelentkeznek!
- További 10% kedvezményt adunk, ha 2014.06.13-ig jelentkezik és befizeti az előleg 50%-át

A táborban való részvételt 50% előleg befizetésével lehet véglegesíteni.
Ennek lehetősége, banki átutalással a következő módon:
- Kedvezményezett neve: Molnár Klára
- Bankszámlaszám: 11773164-04848583-00000000
- Bank: OTP Bank NYRT.

Agytorna - a könyebb tanulásért tábor:

Segítség a tanulásban, játékosan, sok tornagyakorlattal

A gyerekekkel megismertetjük az agyunkat, azt a számítógépet, melyet mindennap használunk. Meg tanuljuk másképpen használni elménket, különleges módon, úgy hogy mindennap egyre jobban és pontosabban emlékszünk majd dolgokra. Mindezt játékosan, szemléltető módon. Megismertetjük a jobb és a bal agyfélteke működését, illetve, hogy az egyik és a másik mire jó, miben segít nekik.

Elsajátítják azt a módszert, amivel kikapcsolják az elméjüket, és csak egy dologra figyelnek, összpontosítanak. Ez a gyerekeknek sokkal jobban megy, mint nekünk, hiszen ők sokkal jobban tudnak egyetlen dologra figyelni, mint mi. Nekik még nincsenek napi gondjaik, így figyelmük sem szétszórt. A játékosságukra építjük a tanulási folyamatot, majd ehhez különböző, egyszerű tornagyakorlatokat is alkalmazunk.

Fontos, hogy a gyerekek megértsék az agyuk és a testük közötti összefüggéseket, így nyitottabbak lesznek, és hamarabb elfogadják a számukra felkínált lehetőségeket. Ők még szeretnek mozogni, ugrálni, nevetni és ez nagyon fontos, hogy jól érezzék magukat. Könnyen, játékos módon eddzük majd az elménket.

A gyakorlatok néha mókásak, így a gyerekek hamar elsajátítják majd és meg tanulják a saját maguk hasznára fordítani, hiszen így könnyebbé válik a tanulás, írás és olvasás, ezáltal több idejük marad a játékra. Ha ezt megértik, szívesen alkalmazzák majd a tanultakat. Bízom benne a bátrabbak, ráveszik majd a szüleiket egy kis mókázására, ami persze nekik is segít, így több időt tölthet majd együtt a család.

A játékos tanulásra és agyunk áthangolására több lehetőségünk is van. Két egyszerű, de igen hasznos könyvre alapozzuk az egész munkát. Az egyik könyv az Észkerék-kapcsoló a másik pedig, az Észkapcsoló agytorna.

Először is elvégezzük a Dennison-féle laterális áthangolást a gyerekeknél - ez a két agyfélteke összehangolása - több gyakorlat elvégzése következik, majd az izomteszt, mellyel megtudhatjuk, hogy a gyermek „bekapcsolt” állapotban van-e, érthetőbben, hogy mindkét agyféltekéjét használja-e egyszerre.

Agygombok bekapcsolása, tengerészcsomó, izompróba

Keresztlendítés, a nagy X felidézése, párhuzamos vonalak felidézése – megtanuljuk melyik mire jó, és mi történik a gyakorlatok alatt agyunkkal

Középvonal keresztezése és az olvasás, a figyelem, a stressz összefüggései

Hogyan hat az írásunkra a lusta nyolcas gyakorlása, milyen pozitív eredményeket érhetünk el a gyakorlásával

Agytorna-gyakorlatok - könnyedén megtanulhatóak, mert játékos, szórakoztató gyakorlatsorból állnak

Pozitív beszéd, pozitív gondolatok és mondatok

Középvonal-gyakorlatok - segítenek a két agyfélteke összehangolásában, a gyakorlatok megmozgatják a testünket is nemcsak az elménket

Nyújtási gyakorlatok - abban segítenek, hogy újult erővel, lendülettel vágjunk bele a feladatainkba. A nyújtási gyakorlatok visszahozzák a lelkesedést.

Energiagyakorlatok - segítségével felélesztem a pihenő „belső hálózatomat”, így könnyebben megy a számolás, a számítógép előtti munka, kitisztul az elme, könnyebb döntéseket hozni

Elmélyítő testtartások - segítenek elűzni a szomorúságunkat, a zavarodottságunkat, vagy ha valami felkavart, felizgatott minket

A megtanult gyakorlatokat csoportosíthatjuk a következőképpen:

Olvasási készséget fejlesztő gyakorlatok:

            Vizuális középvonal keresztezése

Összerendező képesség

            Hallási középvonal, jobb megértés, értelmezés

            Olvasás pontos megértése

            Hangos olvasás

Íráskészséget és matematikai készséget fejlesztő gyakorlatok:

            A kéz és a szem összehangolt mozgása

            Fogalmazás

            Helyesírás

            Matematika

Önálló tanulást fejlesztő gyakorlatok:

            Otthoni tanulás képessége

            Kreatív gondolkodás

            Dolgozatírás

            Gyorsolvasás

Az öntudatosság gyakorlása:

            Képesség saját magunk irányítására

Az egész test koordinációja sportolás és játék közben

            Az agy és a test kapcsolata a mozgás összehangolására

Program:

ÉRKEZÉS VASÁRNAP

15:00 – 17:00

Megérkezés, elhelyezkedés, ismerkedés

18:00 – 19:00

Vacsora

19:00 – 21:00

Szabad foglalkozás, beszélgetés, ismerkedés

HÉTFŐTŐL - SZOMBATIG

Mindennap azonos időben:

08:30                          Ébresztő      

09:00 – 09:30             Reggeli         

10:00 – 12:00             Tanulás

12:00 – 13:00              Szabadprogram (festés, rajzolás, mandala festés, ping-pong, tollas labda, labdajátékok, társasjáték, fürdés a Balatonban, stb.)

13:00 – 14:00             Ebéd

14:00 – 15:00             Szabadprogram

15:30 – 17:00              Tanulás

17:00 – 18:00             Szabadprogram

18:00 – 19:00             Vacsora

19:00 – 20:30              Tábortűz az első napon, aztán minden este közös játék a gyerekek igénye szerint

20:30 – 21:00              Mosdás, lefekvés

HÉTFŐ

10:00 – 12:00             Dennison – féle laterális áthangolás elvégzése a gyerekekkel

15:30 – 17:00              Dennison – féle laterális áthangolás folytatása, ellenőrzése a gyerekekkel

KEDD

10:00 – 12:00              Középvonal – gyakorlatok, melyek abban segítenek, hogy mindkét agyfélteke harmonikusan együttműködjön, valamint segítik az olvasási, hallási készséget

15:30 – 17:00              Az olvasás megértése, összpontosított olvasás, nyelvi szerkezetek befogadása, megértése és a hozzájuk tartozó gyakorlatok elsajátítása

SZERDA

10:00 – 12:00              Elmélyítő testtartások és nyújtási gyakorlatok, melyek segítenek leküzdeni a zavarodottságot, idegességet, fáradtságot és így már könnyebben tudunk újra munkába vágni, visszatér a lelkesedésünk és megszabadulunk az izmaink feszülésétől

15:30 – 17:00              Energiagyakorlatok, melyek azt a célt szolgálják, hogy újra összhangban legyek önmagammal, könnyebben tudjam kezelni a számítógépet, tiszta fejjel tudjak gondolkodni, jól menjen a számolás

CSÜTÖRTÖK

10:00 – 12:00              Olvasási készséget fejlesztő gyakorlatok felidézése, ismétlése, gyakorlása –hangos olvasás, megértés, hangsúlyozás

15:30 – 17:00              Íráskészséget és matematikai készséget fejlesztő gyakorlatok felidézése, ismétlése, gyakorlása – fogalmazás, szépírás, helyesírás, rajzolás, számolás, képesség többféle dolog egyidejű elvégzésére

PÉNTEK

10:00 – 12:00              Önálló tanulást fejlesztő gyakorlatok – otthontanulás, hangtalan beszéd, gondolkodás, kreativitás fejlesztése, lámpaláz leküzdése

15:30 – 17:00              Alkalmazkodás a környezethez, öntudatosság gyakorlása, képesség saját magunk irányítására, az agy és a test kapcsolata a mozgás összehangolására

SZOMBAT

08:30                          Ébresztő       

09:00 – 09:30             Reggeli         

10:00 – 13:00             Szabadprogram (festés, rajzolás, mandala festés, ping-pong, tollas labda, labdajátékok, társasjáték, fürdés a Balatonban, stb.)       

13:00 – 14:00             Ebéd

14:00 – 16:00             Folyamatos érkezés a gyerekekért

 

Mandalafestő tábor:

Mi a mandala? A mandala évezredek óta használatos meditációs eszköz. A szó szanszkrit eredetű. Jelentése kör. A kör a tökéletesség, az egység, az állandóság, a folyamatosság, az örökkévalóság, a harmónia, az Egész szimbóluma. Ugyanakkor a zártság, a védettség, a belső tökéletesedés szimbóluma is. A mandala nem mindig kör alakú, de mindig a világmindenséget szimbolizálja. A külső és belső világmindenség kicsinyített mása. A négyzet a kör ellentétpárja, az éginek materiális alapja. A Föld a szilárdság szimbóluma. Az égben vannak a fenséges, szellemi erők, míg a Föld az anyagnak, a testiségnek ad otthont.

Színek: A színek közvetlenül hatnak az emberekre. Hatnak az érzelmekre és a fizikai állapotra. Érzelmekre való hatás: megnyugtató, felvidító, lehangoló Fizikai állapotra való hatás: hőérzet befolyásolása A színrendszerekben az objektív, vagy a szubjektív, a fizikai, vagy az érzelmi, a tapasztalati, vagy a szimbolikus vonás ölt testet. Ha a Nap fénysugarait összességében érzékeljük, akkor színtelen fénybenyomásunk van, amit mi általában fehér színnek nevezünk. A fényt prizma segítségével színes alkotóelemeire bonthatjuk. Amikor festünk, természetesen nem fényforrásokkal dolgozunk, ilyenkor minket csak az a fény érdekel, amely a felületről visszatükröződik. a festékanyagok különböző módokon verik vissza a fényt.

Festőtechnikák jellegzetességei: A vízfesték talán a legismertebb technika. Szépségét a tiszta színek, lágy, puha tónusok adják. Több színt is képesek vagyunk egymásba olvasztani. Az akvarell a világos színek egymásba omló könnyű tónusának művészete. A színek akkor a legsugárzóbbak, ha fehér papírt használunk. Itt meghatározó a papír minősége. Akvarellel enyvezett papírra érdemes festeni, mivel, ha nem elég enyvezett, akkor a szín megfakul, a festék nem oszlik el szépen, és nem lehet a tónusokat egymásba olvasztani. a papír felülete lehet sima vagy érdes. A sima papír inkább a kisebb képekhez való. A festéshez puha szőrű ecseteket célszerű használni. Az ecset szőre legyen hajlékony, rugalmas és finom hegyben végződjön. Az ecset vastagsága a kép méretétől függ. A temperafesték viszonylag gyorsan szárad. a száradáskor a színek megvilágosodnak, ezért nem adnak mély fényű hatást. A felületen visszaverődő fény hatására a kép levegős és könnyed marad a kép hatása. Kicsit nehéz vele festői átmeneteket elérni. Keményebb, rajzos hatású lesz a kész kép. temperával sok mindenre lehet festeni: megköt vásznon, deszkán, papíron, de falon is. A zsírkréta nem alkalmas finom átmentek létrehozására. Durvább hatású, rusztikus felületeket hozhatunk létre. Dolgozzunk vele akkor, ha nem a finom részletek a fontosak, hanem csak pillanatnyi elképzeléseket akarunk papírra rögzíteni.

Program:

ÉRKEZÉS VASÁRNAP

15:00 – 17:00

Megérkezés, elhelyezkedés, ismerkedés

18:00 – 19:00

Vacsora

19:00 – 21:00

Szabad foglalkozás, beszélgetés, ismerkedés

HÉTFŐTŐL - SZOMBATIG

Mindennap azonos időben:

08:30                          Ébresztő       

09:00 – 09:30             Reggeli         

12:00 – 13:00             Szabadprogram (festés, rajzolás, mandala festés, ping-pong, tollas

                                    labda, labdajátékok, társasjáték, fürdés a Balatonban, stb.)

10:00 – 12:00              Megismerkedünk a különféle festőeszközökkel, mi mire használatos, hogyan dolgozzunk velük, megismerkedünk a színekkel, tulajdonságaikkal, jellemzőikkel, melyik színt miért választjuk.

13:00 – 14:00             Ebéd

14:00 – 15:00             Szabadprogram (a gyerekek igénye szerint alakítjuk)

15:30 – 17:00              Készítünk mandalákat, kész mandalákat színezünk különféle festékekkel, gyöngyöt fűzünk, ékszert készítünk belőlük, szalvéta technikát tanulunk és készítünk apró ajándékokat.

17:00 – 18:00             Szabadprogram (a gyerekek igénye szerint alakítjuk)

18:00 – 19:00             Vacsora

19:00 – 20:30             Tábortűz az első napon, aztán minden este közös játék a gyerekek igénye szerint

20:30 – 21:00             Mosdás, lefekvés